Verslag clubavond 16 oktober

– rode draad
– vervolg abstracte fotografie

Viega
Evert heeft een bedrijf gevonden dat graag een aantal foto’s van de fotoclub zou willen ophangen in het bedrijf. Leuke opdracht! Zie hiervoor ook de uitgebreide mail aan de leden en de afspraken die we gemaakt hebben.

• Ieder mag 2 foto’s insturen van water en 2 van water en het gouden uur.
  • Instuurdatum 15 november, is later naar 22 november verplaatst.
  • Foto’s sturen aan de expositie commissie, deze gaat een eerste selectie maken en dan mag het bedrijf daar zijn goedkeuring aan geven. Dan worden ze afgedrukt en opgehangen.

De rode draad:

Dit was weer een wonderlijke opeenvolging van foto’s. Van een foto van de Maas kwamen er wonderlijke en ernstige foto’s uit voort. Even leek het door te gaan op verdrietige momenten maar de foto’s maakten weer een switch van zwart/wit naar kleur naar bloemen naar gebouwen. Elke verandering levert weer een nieuw verhaal op. De kerktoren levert een bezoek aan de toren op, waardoor de van boven genomen foto weer anderen inspireert op nieuwe hoeken en zichtvelden. Dan gaan we van beneden naar boven naar een sterrenhemel, en dan weer van boven naar beneden met een druppel gekleurde melk. Dat inspireert weer voor diverse beelden, regendruppels, waterval en natuurgeweld, fonteinen, herfstblaadjes, een gekleurde pop door de gekleurde herfstblaadjes om uiteindelijk te eindigen bij een lachende boeddha voor prachtig gekleurde bloemen. En zo eindigt het beeld wat begon met de nacht op de Maas in een lachende boeddha.

Wat een leuke rode draad waar we 5 maanden mee bezig zijn geweest. Voor de leden is het resultaat hier nog te bekijken
Na de challenge zullen we met een nieuwe rode draad gaan starten.

Vervolg abstracte fotografie.

Naar aanleiding van het thema abstract een tweede kans om foto’s in te sturen. Veel hebben dit (nogmaals) gedaan. Ook de discussie gingen we hierbij niet uit de weg. Vooral het erg vergroten van iets waardoor iets onherkenbaar wordt was voor velen niet het enige wat een foto abstract maakt. Er kwamen weer bijzondere afbeeldingen voorbij.

Weer een goede avond, waarbij we veel verhalen gedeeld hebben.

Bernadet van der Heijden