Verslag clubavond 29 januari 2024

Verslag opgesteld door Herman van Dennebroek

Thema: Druppel en splash avond, een doe activiteit.

Bestuur mededelingen:

• Let op er komen programma wijzigingen; let op de email voor de nieuwe aankondiggingen.
  • Urban fotografie is uitgesteld.
  • De volgende avond, 5 februari, wordt de nieuwe challenge uitgelegd. Verder is er die avond een spreker van het Flitshuis met presentatie over flitsen. De presentatie mondt uit in een opdracht: portret maken m.b.v. flitstechniek.

Excursiecommissie mededelingen:

• In april excursie naar Orchideeën Hoeve in Luttelgeest, datum moet nog definitief worden vastgesteld, 6, 13 of 20 april. Keuze mail volgt nog

Expositie commissie:

• Foto’s voor VIGA worden deze week afgeleverd. Betaling van VIGA is binnen.
  • Er komt waarschijnlijk een expositie in de Palmpit, nadere mededeling volgt.

Hierna gaf Martin zijn presentatie over het fotograferen van druppels. De presentatie is op de website geplaatst, voor leden bereikbaar via deze link.

Belangrijkste van de presentatie: Veel geduld, veel oefenen. Dat gingen we dan ook doen en constateerden dat het i.d.d. zeer moeilijk was om een acceptabel resultaat te verkrijgen. Diverse opstellingen waren in de clubruimte opgesteld, moeilijk om vast te stellen wat de beste resultaten gaf. Er werd intensief geëxperimenteerd.

Enkele opstellingen:

Een aantal resultaten: