Verslag clubavond Argentum van 26 september 2022

Vanavond zijn er 16 leden aanwezig. Leuk om iedereen weer te zien na de zomermaanden. Na wat mededelingen die jullie per mail zijn verspreid vertellen een aantal leden kort wat ze deze zomer gedaan hebben. Marianne heeft de Westkust van Zweden bezeild, Marijke was aan de Bodensee, Bea heeft veel tijd in haar tuin doorgebracht, Frans was op Pharos en Rob heeft in Duitsland de Leicafabriek en visitors centrum bezocht wat heel boeiend was.

Vervolgens vertelt Ankie over de opleiding Beeldtaal die ze het afgelopen jaar gevolgd heeft. Daar gaat het niet om de technische kant van de fotografie maar gaat het meer om hoe je creatief met een thema om gaat. Het thema was “Zintuigen ”en Ankie heeft gekozen voor “Reuk”.  Dit omdat ze een sterk ontwikkeld geurzintuig heeft. De opleiding bestond uit het maken van veel opdrachten met als eindproject een expositie en een online portfolio.
De verschillende geuren zijn verwerkt in haar portfolio zoals dagelijkse geuren, magische geuren, geuren van vroeger. Deze hoofdthema’s zijn weer gesplitst in subthema’s.
Andere opdrachten waren het maken van een foto aan de hand van een geluidsfragment, in het donker met een zaklamp je onderwerp van meerdere kanten beschijnen terwijl je sluiter open staat., voelen en fotograferen wat je voelt.

Kortom een zeer waardevolle cursus met betrekking tot verdieping hoe je tot een onderwerp komt en hoe je dat vast gaat leggen. Tevens heeft ze veel gevarieerd met high- en lowkey foto’s.

Na de pauze komt de Rode Draad aan bod. Van ooievaars naar babies, rouwkaart, tuinvogels etc. Zie hiervoor deze pagina

Marianne.