Expositie Fotoclub Argentum in NH Hotel Jan Tabak

Van 9 mei tot 1 oktober presenteren de leden van Fotoclub Argentum een selectie van hun foto’s met het thema: “Vrolijk en Kleurrijk”.

Ankie van den Broek, oktober 2018

Schoenen worden in Sierra Leone vaak gewoon op straat verkocht. Deze twee paren stonden in Freetown midden op de boulevard langs de Atlantische Oceaan. Iedereen liep er gewoon langs en omheen.

Anne Witte, juli 2017

Zicht op Bergen (Noorwegen) vanaf de haven, waar aangemeerd werd tijdens onze cruisereis naar IJsland.

Ans Roodenburg, juli 2008

Foto gemaakt in Bolivia, waar de inheemse bevolking komt naar stad of dorp om hun waren te verkopen. Deze dame heeft toestemming gegeven voor de foto mits haar gezicht er niet op kwam.

Bart de Vries

Deze vogel is geschoten tijdens de Fotoclub Argentum excursie naar het Nederlands IJsbeelden Festival in Zwolle. Dit was de 2020 editie een “R-IJS DOOR DE TIJD”.
Op de voorgrond zien we een gier die paars verlicht is. Op de achtergrond een cactus die groen verlicht is. Door het ijs geeft dit een vervreemdend effect.

Bernadet van der Heijden, 9 februari 2021

Foto gemaakt door Bernadet van der Heijden in het park tussen de Vincent van Goghlaan en de Paulus Potterlaan te Naarden. Een onverwachte sneeuw- en ijsperiode in Nederland. Twee zwanen in een plas water op het ijs.
Door hun poten is er een wak ontstaan waardoor er langzaam meer water op het ijs komt. Je ziet rechts een brok ijs omhoog liggen die de vorm heeft van één van hun zwemvliezen. In de reflectie in het water zie je de berkenbomen langs de kant van de sloot.

Carla van Oostenrijk, februari 2020

Elk voorjaar gaan de harten van tienduizenden Curaçaoënaars sneller kloppen, als carnaval eraan komt. De straten worden dan een bruisend toneel van muziek, dans en kleurige kostuums. Zo ook deze dame met een miniatuur landhuis op haar hoofd!
Carnaval februari 2020 was het laatste grote carnavalsfeest. 2021 en 2022 werd het feest afgelast in verband met COVID-19 Pandemie.

Evert Feenstra, juni 2014

De meest spectaculaire en kleurrijke zonsondergang op Byron Bay, Australië die we ooit hebben gezien.

Ingrid Pieneman, februari 2020

Visjes, foto gemaakt in februari 2020 in Ouwehands dierenpark tijdens de Chinese lichtshow.

Marianne Jooren, augustus 2021

Het kleurige dorpje Ærøskøbing op Ærø in Denemarken.

Marijke Volckerick

Carnaval in Maastricht.

Mieke Vonk

Bloem en vlinder hebben een mooi en vrolijk contrast.

Mirjam van der Heijden, september 2019

Lachend kijken deze vrolijke dames in Amman mij aan; ze gaan gezellig op stap met elkaar! Amman, Jordanië

Wim Vleeming

Italië, Burano, een zeer kleurrijk eiland vlakbij Venetië. Door deze kleuren konden de vissers in de mist hun huis terugvinden.

Wim Wolvenne

Onder het viaduct bij Zeeburg in Amsterdam zijn de steunwanden legaal met graffiti bewerkt. Op deze foto een jonge vrouw die volgens mij de graffitikunstenaars bijstaat om onterecht overspuiten tegen te gaan. Alles is vol en alleen het oudste mag veranderd worden.

Zwaantje van der Weijden

Dit meisje had er geen zin meer in. Na verschillende mutsjes en bloemenkransjes te hebben gepast, was dit net te veel. Haar moeder had van alles geprobeerd maar een lachje kon er niet meer af.