Verslag clubavond 07-02-2022

Opening
Marianne opent de avond met wat mededelingen over de huisvesting.
Aangezien De Schakel vereist dat er tijdens bijeenkomsten een BHVer aanwezig moet zijn blijft dat een probleem. De ruimte is ook kleiner dan we gewend waren en het is ook gehorig.
Ons nieuwe onderkomen wordt dus:

Uit-Wijk-Bussum
Dr.Schaepmanlaan 10
1402 BT Bussum

Marianne was erg te spreken over de vriendelijke ontvangst.
De ruimte is ter grootte van een klaslokaal, en er is een kast om de spullen op te slaan. Binnenkort worden de spullen over gebracht.
Bij de bar kun je koffie kopen en met pin betalen, er is ook een automaat waar een euro in moet, wil je die gebruiken voor bv cappuccino moet je munten meenemen.

Foto’s van de expositie
De foto’s van de expositie in Bellefleur zijn opgeslagen. De bedoeling is dat bij volgende exposities iedereen zelf zijn foto betaald á 10 euro en na afloop de foto weer terugkrijgt. Dit om de kosten voor de club te drukken.

Challenge
Wim ging verder met de uitleg over de Challenge, alle gegevens staan in de mail die we ontvangen hebben en is ook te vinden op de website.
18 februari sluit de Challenge en vanaf 12.00 kunnen de punten uitgedeeld worden.
Als je meedoet, MOET je punten uitdelen, als je niet meedoet, MAG je punten uitdelen.
Echter niet meer dan 3 punten per ronde, geen punten aan jezelf geven. In totaal zijn er 5 rondes.

Serie
Deze avond staat in het teken van het maken van een serie. Een onderwerp waar we dit jaar mee aan de slag gaan.
Ankie legde uit wat verder de bedoeling was voor de rest van de avond en verdeelde de groep in kleine groepjes om de eventuele ideeën te bespreken en elkaar te adviseren.
Na 20 minuten werd er gewisseld zodat je weer andere gesprekspartners had.
Een vraag was uit hoeveel foto’s bestaat een serie. Dit staat niet echt vast maar een richtlijn is 3 tot 5 foto’s.

Ook was het verzoek om bij een volgende bespreking over de series wat fotoafdrukken mee te nemen van je onderwerp, dat maakt de bespreking wat makkelijker omdat je dan een totaalplaatje krijgt en het kijkt wat makkelijker in een groepje.

Afronding. Het was leuk om eindelijk iedereen weer eens te zien en persoonlijk te spreken na de noodgedwongen zoomsessies.
De volgende bijeenkomst is 21 februari in Uit-Wijk-Bussum, dan wordt de uitslag van de Challenge bekend gemaakt.

Ans