Clubavond 2 november 2020

Verslag van de digitale clubbijeenkomst van Argentum op

maandag 2 november 2020.

Silvia opende deze avond en was blij weer een bijeenkomst te kunnen houden ondanks corona beperkingen, maar dan wel via Zoom. Allemaal door Ankie geregeld. Hiervoor heel veel dank!

Als mededeling: De opdracht voor portretfotografie thema 4 in december gaat gewoon door. Hetzij digitaal maar het liefst natuurlijk bij Jan Tabak.

Er zijn 19 mensen die zich aangemeld hebben voor deze fotobespreking van ‘s-Graveland. Je mocht ook twee natuur of herfst foto’s insturen als je niet mee geweest was.

Er waren 34 foto’s ingeleverd.

Het was de bedoeling dat nr. 1 begon met het beoordelen van de foto’s van nr. 2, nr. 2 van nr. 3 enz.

De foto’s waren ook zo genummerd en je naam stond erbij.

Wat je moest bespreken:

· Beschrijf wat je ziet op de foto, wat wil de fotograaf zeggen met de foto denk je?

· Wat vind je sterk aan de foto?

· Noem twee verbeterpunten fototechnisch en/of creatief.

Omdat te doen was best lastig en soms ook moeilijk.

Voor een volgende keer toch proberen je zoveel mogelijk aan deze drie punten te houden.

Na afloop van de bespreking wilde Sylvia weten hoe iedereen het vond om op deze manier een clubavond te houden.

Iedereen was er heel tevreden mee, het duurde wel wat lang. Volgende keer wat meer op de tijd letten, maar vooral toch het contact met iedereen wordt als fijn ervaren.

Drie mensen ondervonden met Zoom problemen met het aanmelden en/of geluid en beeld. Via WhattsApp worden er al tips uitgewisseld.

Bijgevoegd een paar willekeurige foto’s die besproken zijn.

Ingrid