Verslag Argentum clubavond 15 november in de Schakel

Sylvia opende met een memoriam over Nono.
Carla haalde wat herinneringen op, Nono was heel erg geliefd in de fotoclub.
Hape Smeele vervolgde avond met zijn lezing over thema’s.
Voor de pauze was er wat theorie. Hij vertelde dat het belangrijkste van een thema is, dat het je raakt. Zijn foto’s waren veel in ziekenhuizen en bejaardenhuizen gemaakt. Een moeilijk onderwerp. Ook zijn portretfoto’s waren heel indringend. Wat vooral benoemd werd, is dat je je onderwerp klein moet maken bv i.p.v. een stad, één deel van een stad of alleen één straat nemen.
Echt veel foto’s van verschillende kanten nemen. Steeds weer selecteren wat de beste foto is. Ook door foto’s van je onderwerp af te drukken en ophangen aan een muur. Raad vragen aan een partner of fotomaatje. Uiteindelijk blijven er van de vele foto’s maar enkelen over die tezamen een goed verhaal vertellen.
Na de pauze werden de foto’s van clubleden besproken.
Mirjam had foto’s van Naarden in verschillende seizoenen.
De foto’s van Anne gingen over zee en strand.
Frans kwam met macrofoto’s van een lieveheersbeestje. 3 over vallen en opstaan en 3 over klimmen naar de top. Helaas als Wordbestand en niet in de galerie opgenomen.
Wim was in Venetië geweest en had mooie vakantiefoto’s gemaakt.
Alle vier kregen tips om dingen te veranderen of te verbeteren.
Het was een zeer geslaagde avond.
Er waren 19 clubleden aanwezig.
Zwaantje/Marianne