Verslag clubavond Fotoclub Argentum 3 mei 2021 (via Zoom).

Verslag clubavond Fotoclub Argentum 3 mei 2021

Aanwezig: 18 leden van de fotoclub, Cees Wouda (fotobespreker).

De voorzitter doet twee mededelingen:

1. De laatste clubavond van het eerste deel van het jaar (18 mei) zal een buitenactiviteit zijn die (vanwege weersomstandigheden) maandag 17 mei of dinsdag 18 mei zal plaatsvinden;
  2. Bart en Sylvia hebben spullen van de club in hun woning opgeslagen. Beide willen deze spullen graag kwijt. Het gaat om een tas met lampen (80x30x20) en vier AH tassen met lijsten. Wie kan ze overnemen om in zijn/haar huis te zetten?

Ans geeft aan dat zij in juni plaats krijgt op haar zolder. Graag ook nog reactie van anderen zodat Ans niet alles bij haar hoeft op te slaan.

Bij de besprekingen over de nieuwe locatie van de Schakel zal gevraagd worden of er meer opslagruimte beschikbaar is voor Argentum zodat deze spullen daar opgeslagen kunnen worden. Vooralsnog moet het bij de leden ondergebracht worden.

Cees gaat de ingeleverde foto’s van thema 2 ‘Ondersteboven’ bespreken.

14 leden hebben foto’s ingestuurd. Cees geeft complimenten over de foto’s. Het zijn allemaal leuke foto’s!

De foto’s die zijn ingeleverd zijn:

1. Anne: meisje dat springt boven water; spiegeling van boom in ronde plas.
  2. Bernadet: gesmolten kinderserviesje; glazen bol waarin tulpen op zijn kop te zien zijn.
  3. Carla: glazen met tulpen op zijn kop; omgevallen fiets.
  4. Frans: lieveheersbeestje op zijn rug; bevroren ijspegels.
  5. Ingrid: lamp; weerspiegeling van twee zwanen.
  6. Kitty: Klein meisje hangend aan klimrek; meisje dat boek op zijn kop heeft.
  7. Marianne: oud schip dat op wal op zijn kop ligt; twee flesjes waarvan 1 op zijn kop 1 rechtop en foto omgedraaid.
  8. Mariëtte: Foto met uitkomende planten op zijn kop gedraaid; Man op ladder op zijn kop gedraaid.
  9. Mirjam: Weerspiegeling van meer met bomen, foto omgedraaid; eenden op hun kop in het water.
  10. Nono: glazen bol met bloem; Spiegeling van een huis in het water.
  11. Saskia: Carillon klok, overbelicht; speelwerktuig dat op zijn kop staat.
  12. Sylvia: eekhoorn die op zijn kop hangt; BMX-er die in de lucht salto maakt.
  13. Wim: fiets op zijn kop in portiek; weerspiegeling van dukdalf.
  14. Zwaantje: glazen bol met tuin erop op zijn kop; meeuw met snavel bijna in water

Cees heeft zijn top 5 samengesteld. Dit zijn:

1. Gesmolten kinderserviesje van Bernadet
  2. Tulpen in glazen van Carla
  3. Lieveheersbeestje van Frans
  4. Glazen bol van Nono
  5. Springend meisje van Anne

Het was een leuke avond met mooie foto’s!