Fotoavond 25 januari 2021 – Cees Wouda via Zoom

Fotoavond 25 januari 2021 – Cees Wouda via Zoom.

Ingelogd zijn 21 leden.

Maandagavond 25 januari 2021 stelde na het vertrek per december 2020 van Nico Brons, die de afgelopen twee jaren fotobesprekingen en presentaties voor FC Argentum heeft verzorgd, de nieuwe begeleider-fotograaf van de club voor het komende jaar zich voor. Vanwege de strikte Coronamaatregelen en avondklok, die momenteel van kracht zijn, was deze eerste kennismaking een digitale bijeenkomst via het videocommunicatiemedium Zoom. Een nieuwtje was dat de club inmiddels zelf een abonnement op Zoom heeft genomen, en daarmee zelf de organisatie van digitale fotoavonden in de hand heeft gekregen.

De nieuwe fotograaf-begeleider van FC Argentum is de Amersfoortse fotograaf Cees Wouda. Cees gaf een interessante presentatie over zijn eigen fotoactiviteiten en eigen werk. Hij heeft zich vooral de afgelopen 10 jaar ontwikkeld als zelfstandig fotograaf, met als voornaamste aandachtsveld de journalistieke en documentaire fotografie. Hij levert bij gelegenheid foto’s aan een aantal kranten en tijdschriften, en regelmatig aan het regionale nieuwsblad “De stad Amersfoort”. Daarnaast geeft hij cursussen en workshops over fotografie en over fotobewerking met Lightroom. Wie naar aanleiding van de getoonde foto’s meer werk van Cees wil zien kan dit vinden op https://ceeswouda.myportfolio.com/.

Na de pauze stelde een twintigtal leden van FC Argentum zich aan Cees voor middels een foto die zij daartoe vooraf hadden ingeleverd. De foto’s toonden vooral mensen, landschappen en dieren. Na een korte toelichting van de fotograaf/fotografe bij zijn/haar foto ging Cees daar kort op in met enkele kanttekeningen van zijn kant. Bij bijna elke foto werd ook wel een technische kanttekening gemaakt, waaruit de aandacht voor Cees voor de fotobewerkingstechniek naar voren kwam.

Het was een interessante avond, waarbij de leden elkaar en de nieuwe fotografiebegeleider ontmoetten via webcam-, laptopcamera- en smartphonecameravideobeelden. Binnen de mogelijkheden en beperkingen van videocommunicatie zeker geslaagd.