Verslag van ZOOM clubavond op 17 november 2020

De voorzitter heet iedereen welkom in de ZOOM bijeenkomst. Er is een aantal mededelingen:

• Mieke heeft een tijd geleden haar pols gebroken maar dit is nog steeds niet goed genezen. Zij zal daarom zeker tot januari 2021 de bijeenkomsten van de fotoclub niet bijwonen.
  • Als fysieke bijeenkomsten vanaf januari 2021 weer mogelijk kunnen zijn, is het niet meer mogelijk deze op de maandag te houden in Jan Tabak. Marianne heeft daarom per mail geïnventariseerd welke dag het de leden het best uitkomt: dinsdag of woensdag. De enige die nog niet gereageerd heeft is Herman. Sylvia vraagt zijn voorkeur want omdat Herman de laptop beheerd is zijn aanwezigheid wel belangrijk. De meeste leden kunnen op dinsdag. Er wordt besloten later op de avond nog terug te komen op de uiteindelijk te kiezen dag.
  • Sylvia vraagt Bart hoe het met hem gaat: het gaat goed, alleen energieniveau is nog laag. Maar eind van het jaar zal hij weer fulltime aan het werk zijn!

De foto opdracht voor deze avond was:

• Maak een serie van 3 foto’s, kleur of zwart/wit;
  • Het thema is ‘Binnen in huis’, het mag een onderwerp naar keuze zijn in huis.

16 leden hadden een serie ingeleverd. De leden moesten hun eigen serie presenteren. Daarna konden er vragen gesteld worden of opmerkingen gemaakt.

Ondanks de korte voorbereidingstijd om de serie te maken, konden veel leden een mooie serie laten zien. Iedereen was behoorlijk creatief bezig geweest thuis!

Na 8 presentaties was er een pauze van 10 minuten. Dit naar aanleiding van de vorige ZOOM meeting die mensen als te lang en vermoeiend hadden ervaren.

Aan het eind van de bijeenkomst is nog verder doorgepraat over welke dag we vanaf januari de clubavonden in Jan Tabak houden. Om iedereen zoveel mogelijk gebruik te kunnen laten maken van de clubavonden is besloten één avond per maand in Jan Tabak te houden en één avond per maand een ZOOM bijeenkomst te houden. De avonden in Jan Tabak zullen afwisselend op dinsdag en woensdag gehouden worden. De ZOOM bijeenkomst zullen wel gewoon op maandagavond plaatsvinden. Er zal nog een overzicht van de data van de clubavonden toegestuurd worden.

Om ongeveer 22.00 uur wordt de clubavond beëindigd.