Clubavond 14 september 2020

14 september Clubavond bij Natuurmonumenten te s’Gravenland. 17 deelnemers

Dankzij onze actieve programmacommissie is het gelukt om een Coronaproof clubavond te organiseren. Het werd een buiten activiteit omdat dat veiliger is, ruimtelijker en ieder weer even moest ervaren hoe het is om in een groep wat te ondernemen. We hebben na afloop geen negatieve reacties gehad dus ik ga er van uit dat een ieder zich veilig genoeg heeft gevoeld.

We begonnen de avond om 17.30 op het ruime terras van restaurant Brambergen. Ieder kon wat drinken en of eten op eigen kosten. De bediening was snel en om 18.30 waren we klaar om te beginnen aan de foto opdracht.

We werden in drie groepjes verdeeld, een groepje met het thema Flora, een groepje met het thema Fauna en een groepje met het thema Mensen in de natuur. Ik ging met Ankie mee in het groepje Mensen in de natuur. We waren met zijn vijven en zijn elkaar gaan fotograferen in diverse opstellingen en achtergronden. Dat is nog best lastig om iets origineels te bedenken. Maar we zijn toch ruim een uur bezig geweest in dit prachtige natuurgebied.

Het groepje Fauna onder leiding van Mirjam heeft nog reeën gezien heb ik begrepen en de Flora groep onder leiding van Wim, die dit gebied heel goed kent, heeft ook mooie foto’s kunnen maken.

Het was een zeer geslaagde avond, we waren met 17 leden. En dan het weer. We hadden het niet beter kunnen treffen. Zon, lekkere temperatuur en na zonsondergang de mooie grondmist.

Om 20.00 uur waren de meesten weer terug op het terras en konden we nog een drankje kopen. Het was heel gezellig om elkaar weer te zien na al die maanden.